دهیاری روستای مورود
معرفی خدمات دهیاری ، اطلاعیه هاواخبار روستا

موقعیت جغرافیایی

دهی است از دهستان ارنگه بخش اسارا ,شهرستان کرج ,واقع در 38هزار گزی شمال خاوری کرج با 1300تن سکنه اب ان روستا از چشمه سارها مورد استفاده قرار می گیرد .

موقعیت منطقه

روستای مورود در 35 کیلو متری جاده کرج_چالوس قرار دارد.این روستا با یک جاده اسفالت که حدود 5 کیلو متر طول دارد به جاده چالوس وصل می شود.برای رفتن به این روستا می توان از تاکسی های خطی که در میدان کرج قرار دارد استفاده کرد.ارتفاع روستا مورود حدود 2100 مترمی باشد . در مسیر رفتن به روستا می توانید در سمت چپ مسیر به دنبال یک ابشار زیبا و بلند باشید.همچنین در نزدیکی روستا در سمت راست در کنار جاده یک چشمه وجود دارد.در سمت جنوب شرقی روستا قله _منار ( گله وی) با ارتفاع تقریبی3520واقع شده است.این قله حد فاصل بین این روستا و روستا واریان و سی جان است.در گذشته نه چندان دور راه ارتباطی این روستا با تهران ازسمت شرق روستادر مجاورت کوه های لانیز(حلی ورک)سی جان و سنگان بود.

طبیعت روستا

در داخل دره مورود رود خانه ای میباشد که در تمام فصول سال اب دارد. تقریبا اکثر شیار های کوه دارای شاخه هایی از چشمه های جوشان می باشد که همگی به رودخانه اصلی منتهی می شوند که از ان برای ابیاری باغ هاو... استفاده می کنند و مازاد اب مصرفی به سمت سد امیر کبیر جاری می شود.در اردیبهشت ماه نیز دامنه هایی پر از گلهای زرد و لاله قرمز مشاهده خواهید کرد.

 




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط دهیاری مورود

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

اوقات شرعی